16 marca 2014

Muffinki z żółtym serem

Ponieważ u mnie w domu tylko ja jestem fanką muffinek na słodko, postanowiłam zrobić muffinki na ostro. Z nadzieją, że mąż może je polubi... Pierwszy przepis, który wypróbowałam to muffiny z żółtym serem (znaleziony na blogu "moje wypieki" - dodałam kilka swoich uwag)
250g mąki pszennej (tradycyjnie mieszam: 200g zwykłej, 50g razowej)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
marchewka średnia lub cukinia (około 100g)- zetrzeć na tarce o średnich oczkach (można też zrobić na przykład z dynią lub innymi warzywami)
150g sera żółtego (ja próbowałam ten w kawałku z biedronki i jest ok) - zetrzeć na tarce o średnich oczkach
75ml oleju
220ml mleka
2 jajka
pół łyżeczki soli (drobnej, morska gruboziarnista się nie rozpuszcza...)
przyprawy - pieprz, papryka słodka, papryka ostra, chili - ja dałam pół łyżeczki pieprzu mielonego i pół łyżeczki chili - jest średnio ostre, można dać ciut więcej jak ktoś lubi 
zioła do smaku - ja dałam dużą łyżkę natki pietruszki (mały zimowy pęczek), ale można próbować z bazylią, oregano, szczypiorkiem, suszonymi pomidorami)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej a mąkę przesiać.
Do jednego naczynia wsypujemy mąkę, proszek, sól, przyprawy.
Do drugiego ser żółty, starte warzywo, posiekane zioło - wymieszać a potem dodać mleko, olej, jajka i wymieszać całość. Złączyć z produktami suchymi, wymieszać łyżką lub widelcem pozostawiając ciasto grudkowate. 

Nakładać ciasto do foremek a po nałożeniu posypać dodatkowym serem (około 30-50g) i oprószyć słodką papryką - wygląda pięknie po upieczeniu!
Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 25minut w temperaturze 190stopni (środek piekarnika, grzanie góra-dół, bez termoobiegu). 
Studzić na kratce. Są pyszne na ciepło- na śniadanie lub na kolację. Pysznie smakują też przekrojone na pół, polane keczupem :)

Smacznego życzę!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...