16 marca 2014

Muffinki marmurkowe (zebra)

Wczoraj zrobiłam takie muffinki "marmurkowe" i ponieważ okazuje się, że jest zapotrzebowanie na przepis to udostępniam. Mi się kojarzą z ciastem "zebra" i bardzo pasują do kawki z mlekiem.
Recepturę znalazłam kiedyś na blogu 'Moje wypieki', ale już go tam nie ma, więc przepisuję :)


280g mąki (ja daję około 220g pszennej + 60g razowej orkiszowej)
1 łyżka proszku do pieczenia (nie łyżeczka - łyżka)
szczypta soli
115g cukru (ja daję max 110g)
2 przeciętne jajka
250ml mleka
6 łyżek oleju słonecznikowego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
i 2 łyżki kakao

W jednym naczyniu mieszamy mąkę (przesianą), proszek do pieczenia, cukier, sól.
W drugim naczyniu jajka, mleko i ekstrakt waniliowy.
Zawartość obu naczyń złączyć, wymieszać - ale nie bardzo dokładnie (czyli postępujemy tak jak z każdymi muffinkami).
Podzielić ciasto na dwie części i do jednej z nich dodać kakao - wymieszać.
Nakładać do foremek muffinkowych na zmianę - łyżkę ciemnego, łyżkę jasnego (tak jak w zebrze). Ja zaczynam od ciemnego i staram się zakończyć na jasnym - ładnie wtedy wyglądają. 
Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 20 minut w temp. 200stopni (środek piekarnika, grzanie góra-dół, bez termoobiegu).
A te papierki, które widzicie na zdjęciu to zwykły papier do pieczenia - wg mnie sprawdza się o niebo lepiej od kupnych papilotek. Trzeba pociąć papier na kwadraty i już :)

Smacznego!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...