19 stycznia 2013

Muffinki pączkowe z dżemem

Niektórzy już to wiedzą, inni może jeszcze nie - uwielbiam muffinki. Nie piekę żadnych ciast, raz w roku tylko tort dziecku, natomiast od jakiegoś czasu prawie w każdy weekend robię babeczki. Wybieram przepisy proste (bo nie jestem jakimś mistrzem w kuchni) i koniecznie z takimi składnikami, które w większości można znaleźć w przeciętnej kuchni (czyli mojej). Mam kilka ulubionych przepisów, a w tym tygodniu znalazłam na blogu Moje Pasje kolejny do kolekcji - muffinki pączkowe. Pączki uwielbiam, ale nie jem (kalorie...), ale jeżeli w nazwie są muffinki + pączki to już przepadłam. Z kretesem :)

I oto są - zrobiłam dziś:

Mufinki pączkowe


Na facebooku zostałam zapytana o przepis, więc może i tu komuś się przyda:

Składniki mokre:
180ml mleka
110ml oleju (dałam 100ml)
2 duże jajka (dałam 2 średnie)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (trochę mi się przelało przez tę łyżeczkę :)

Składniki suche:
350g przesianej pszennej mąki tortowej (cierpiałam, bo ostatnio do wszystkiego daję razową)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
150g cukru pudru

i dodatkowo pół szklanki dżemu. W oryginalnym przepisie jest konfitura z dzikiej róży, ale że takowej nie posiadałam a za to miałam otwarty dżem z dyni z pomarańczami i cytrynami. Wyszło przepyszne, lekko kwaskowe, mmm..

W jednym naczyniu dokładnie zmieszać mokre składniki, w drugim suche, następnie połączyć jedne i drugie, ale już nie tak super dokładnie - tylko tyle, żeby się ze sobą połączyły. 
Foremki wyłożyć papierem lub posmarować, nałożyć do nich po trochu masy (do 1/3 wysokości - mi wyszło około pół łyżki na każdą), następnie włożyć po łyżeczce dżemu lub konfitury i przykryć resztą masy. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika (180st.) na 20-25minut. Ja piekłam 20 minut z grzałką dolną + 5 minut z górną.  
I na koniec - można zamoczyć lekko przestudzone babeczki w rozpuszczonym masełku i posypać brązowym cukrem (na pewno pycha!), ale ja tylko lekko oprószyłam cukrem pudrem. 

Wstępnie zjadłam trzy, jeszcze takie ciepłe...

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...