12 listopada 2012

Kurs obrazkowy - kartka - ramka z obrotowym środkiem

Dla tych, którzy są ciekawi jak wykonać kartkę - ramkę z obrotowym środkiem przygotowałam kurs obrazkowy. Mam nadzieję, że wystarczająco czytelny - gdyby były jakieś niejasności - piszcie a ja poprawię, odpowiem :)
Krok pierwszy - przygotowujemy kwadratową bazę kartki (tu 13,5x13,5cm, baza Anita's)
Krok drugi - w prawej części bazy wycinamy okienko - pośrodku. Ja wycięłam je przy pomocy wykrojnika, ale równie dobrze można wyciąć je nożykiem - kwadrat lub prostokąt. 
Przekładamy cienki sznureczek przez bazę - zawiązujemy supełki przy krawędziach okienka, przyklejamy taśmą na wierzchu na dole i z tyłu w górnej części. 
Krok trzeci - z kolorowego papieru docinamy kwadrat taki jak baza i wycinamy identyczne okienko na wierzch kartki:
i do środka (lewa część po otwarciu):

teraz docinamy dwa takie same, nieco mniejsze od okienka kwadraty / prostokąty / kształty z wykrojnika - na nasz środek obrotowy:
Pocieniowany (opcjonalnie) docięty papier przyklejamy po obu stronach bazy - sznureczek w górnej części na wierzchu kartki niech będzie wolny (dlatego nie trzeba było go przyklejać do bazy w tym miejscu)
Przymierzamy nasze środeczki, ozdabiamy je - na jednym napis, życzenia na drugim fotka:
Ozdobione - sklejamy je ze sobą - sznureczek ma być pomiędzy nimi, zawiązujemy kokardkę:

Kręcimy środkiem kilka razy i puszczamy - pięknie wiruje :)

Ponieważ pomiędzy naszym środeczkiem a okienkiem jest szpara - u mnie około 0,5cm, po prawej stronie otwartej kartki doczepiłam "klapkę", żeby po napisaniu życzeń nie było widać fragmentu napisu w tej szparze. Lewą ozdobioną część można odciąć i postawić na półce jako ramkę ze zdjęciem - trzy warstwy papieru po sklejeniu razem są na tyle sztywne, że ładnie stoi :)

Miłej zabawy życzę przy tworzeniu! 





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...