14 stycznia 2012

Kulinarnie - wypiekowo

Gotować na codzień nie bardzo lubię i niespecjalnie i mi to wychodzi. Może mi nie wychodzi bo nie lubię, a może odwrotnie. Gotuję bo coś jeść trzeba. Natomiast czasem mnie nachodzi chęć, żeby zrobić coś niecodziennego i traktuję to jak wyzwanie. Jednym z takich wyzwań był tort urodzinowy, nad którym spędziłam około siedmiu godzin, ale efekt był naprawdę niesamowity.

Przepis wzięłam z bloga Moje Wypieki - Tort bezowy z orzechami laskowymi i czekoladą.

Efekt moich zmagań wyglądał tak, smakował naprawdę nieziemsko - słodycz bezy była przełamana gorzką czekoladą...:


Przy okazji przygotowań świątecznych zrobiłam pierniczki (przepis tutaj) i okazało się, że synek jest fanem smaku piernikowego. Wyszukałam zatem przepis na mufinki jabłkowo korzenne. Tu wersja bez orzechów na wierzchu:


A jakby tego było mało, podjęłam się zrobienia bułeczek na śniadanie. No i to jest absolutna rewelacja, ciasto przygotowuje się poprzedniego dnia wieczorem i wkłada na noc do lodówki!! Rano tylko trzeba rozgrzać piekarnik i upiec (15 minut). Są malutkie, ale bardzo pyszne:


Przepis jest tutaj.

Zachęcam do spróbowania, przepisy są bardzo dobrze napisane i wypieki udają się nawet takiemu "mistrzowi" kuchni jak ja :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...