6 grudnia 2011

Kurs obrazkowy - wianuszek świąteczny

Przygotowując kolejny wianuszek, zrobiłam kilka zdjęć po drodze, ponieważ kilka osób pytało mnie jak zrobić taką ozdobę :)


Do wykonania wianuszka przede wszystkim potrzebna jest baza czyli styropianowa oponka. Owijać możemy tasiemką, koronką, płótnem pociętym w paski, papierem - czym nam się zachce :)

 
Przy owijaniu tasiemką (i ozdabianiu) przydatne mogą być takie króciutkie szpileczki i klej w pistolecie. Jeżeli nie posiadacie kleju w pistolecie to wystarczy klej w tubce - ja polecam uhu - ale wtedy przy owijaniu oponki tasiemką koniecznie trzeba początek i koniec przymocować szpileczkami, żeby nie uciekały - owijając trzeba dość porządnie naciągać tasiemkę, bo inaczej nam się pościąga, pofałduje: 


Szykujemy sobie różne przydasie, które mogą nam się nadać do wykonania ozdób - papier kolorowy, jakieś dopasowane kolorystycznie koraliki, żyłka, perły w płynie, życzenia, ćwieki


Ja na "główną" ozdobę wybrałam "babciną serwetkę" wyciętą z papieru Scrap Cake i okrągły stempel "Wesołych Świąt" odbity wiśniowym tuszem StazOn: 



Do filcowych gwiazdeczek (ze sklepu JYSK) przymocowujemy białe brokatowe ćwieki - trzeba im troszkę obciąć nóżki, bo są za długie:  





Okrągły stempel (brzegi lekko wycieniowane distressem Aged Mahogany) przyklejamy warstwowo na babciną serwetkę przy pomocy gąbeczek 3D, dzwoneczki smarujemy preparatem glossy lub klejem i posypujemy brokatem



Do wianka przymocowujemy naszą główną ozdobę (klejem z pistoletu), owijamy wianek żyłką z nawleczonymi koralikami, przyklejamy śnieżynki wycięte dziurkaczem:  




Na środku każdej śnieżynki robimy kropeczkę perlen penem, można posypać brokatem lub przykleić dżecik. A ponieważ jeszcze wydaje mi się za pusto - dajemy kropeczki z perlen pena na wianuszku pomiędzy ozdobami:  




Tak prezentuje się nasz gotowy wianuszek - można jeszcze przyczepić od tyłu tasiemkową pętelkę do zawieszania:   


Mam nadzieję, że zrobienie tego wianuszka stanie się proste a kursik zachęci Was do samodzielnego zrobienia takiej ozdoby do własnego domku lub dla kogoś w prezencie :) 

Pozdrawiam serdecznie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...